09.12.2021

Inovațiile sporesc siguranța și eficiența

OPX iGo neo: noi funcții pentru ridicarea comenzilor

Hamburg, 09 decembrie 2021 - STILL GmbH, furnizorul de soluții intralogistice din Hamburg, a fost primul producător care a lansat iGo neo în 2016, o tehnologie care transformă stivuitoarele produse în serie pentru intralogistică în asistenți independenți pentru operatorii acestora. Tehnologia permite interacțiunea perfectă între om și mașină. Acum, STILL lansează o serie de inovații suplimentare pentru selectorul orizontal de comandă OPX iGo neo care au ca rezultat creșterea autonomiei și, prin urmare, siguranță suplimentară și eficiență a costurilor în depozit.

Comparabil cu un sistem de avertizare la părăsirea benzii de pe un autoturism: noul sistem de protecție împotriva coliziunii STILL Easy Protect oferă siguranță suplimentară, chiar și în modul de operare manual.

Selectorul universal OPX iGo neo este un vehicul care urmărește în mod autonom operatorul la fiecare pas în timpul ridicării comenzilor. Reacționează în funcție de operatorul său și de mediu. Prin urmare, asigură o gestionare ergonomică a comenzilor, care este unică pe piață. Prin tehnologia inovatoare, selectorul de comenzi este întotdeauna poziționat ideal în raport cu operatorul și, în consecință, acesta nu trebuie să se deplaseze inutil, ceea ce duce la creșterea eficienței.

Siguranța este, de asemenea, prioritară pe agenda STILL, în special pentru vehiculele autonome. OPX iGo neo, de exemplu, are un concept unic de siguranță. Selectorul de comenzi orizontal recunoaște și reacționează în funcție de situație nu numai la oameni, ci și la obiecte dinamice și statice. Detectează și evită în mod independent obstacolele necritice și se oprește ușor în fața barierelor critice.

Evitarea coliziunilor în operare manuală

Din luna noiembrie a acestui an, sistemul de protecție împotriva coliziunilor STILL Easy Protect oferă siguranță suplimentară, chiar și în operarea manuală. Sistemul de asistență este disponibil pentru toate modelele OPX iGo neo: „Dacă operatorul se află pe un curs de coliziune în timpul operațiunii manuale, stivuitorul detectează acest lucru și frânează automat în funcție de distanța la care se află obstacolul”, explică Thede Baumann, Product Manager pentru iGo neo.

La dezvoltarea acestui sistem de asistență, unul dintre obiectivele cheie a fost acela de a menține restricțiile de conducere la un nivel cât mai redus. „Pentru a realiza acest lucru”, spune Volker Viereck, șeful departamentului de dezvoltare software inteligent autonom la KION mobile automation, „manevra de conducere solicitată de operator este constant evaluată și intervenția are loc doar dacă operatorul se află în mod explicit pe un curs de coliziune”. Aceasta înseamnă că, cu cât vehiculul se apropie de un obstacol, cu atât viteza specificată este mai redusă pentru a evita o coliziune. „Cu toate acestea, dacă operatorul reacționează la obstacol ajustând unghiul de virare, evitându-l astfel”, continuă managerul de dezvoltare robotică, „vehiculul accelerează din nou automat până la viteza de deplasare dorită de operator”.

În plus, Easy Protect evaluează distanța la care operatorul dorește să treacă de un obstacol. Acest lucru duce la o posibilă reducere a vitezei vehiculului în funcție de această distanță.

„Easy Protect este comparabil cu sistemul de avertizare la părăsirea benzii din mașini”, spune Baumann. Diferența notabilă față de industria auto însă, este faptul că operatorul este ajutat într-un mod foarte discret de sistemul de asistență. Pe scurt, corecțiile făcute de vehicul sunt minime și foarte blânde, dar totuși cu o precizie de ordinul centimetrilor.

Nivelul de intervenție al noului sistem de asistență STILL, care poate fi adaptat și la stivuitoarele deja existente pe piață, poate fi selectat de operator și ajustat dacă este necesar. Sunt disponibile trei moduri pentru acest lucru: intervenție rapidă, intervenție standard și intervenție întârziată. „Cu acest sistem de asistență, iGo neo a reușit în special să-și folosească punctele forte”, continuă Viereck, „deoarece tehnologia senzorilor pentru acest lucru era deja disponibilă pe vehicul”. Noua caracteristică nu necesită nicio actualizare hardware și poate fi pusă la dispoziție tuturor clienților existenți printr-o actualizare a software-ului vehiculului. Acest lucru subliniază strategia STILL de a permite OPX iGo neo să beneficieze de noi optimizări sau chiar de noi funcții chiar și după ce a fost livrat. Dacă se dorește, vehiculul robotizat poate fi ținut permanent actualizat.

STILL Easy Protect îmbunătățit cu protecție 3D împotriva coliziunilor
Protecția la coliziune 3D, care va fi adăugată la OPX iGo neo de la STILL de anul viitor, folosește o cameră 3D pentru a detecta în mod fiabil obstacolele din fața stivuitorului - atât în operare manuală, cât și autonomă. „Camera este poziționată deasupra sistemului de protecție a persoanelor”, explică Volker Viereck. „Prin aceasta, câmpul său vizual acoperă întreaga înălțime a părții din față a vehiculului, ceea ce a fost și o solicitare explicită din partea clienților noștri”.

Pe lângă siguranță sporită, protecția împotriva coliziunii 3D duce și la o eficiență de lucru mai mare, de exemplu atunci când se utilizează mai multe stivuitoare cu furci. Până acum, în practică erau necesare distanțe de siguranță mai mari, deoarece furcile ridicate ale vehiculului din față nu puteau fi detectate de senzori. „Întrucât această restricție este rezolvată cu ajutorul Easy Protect 3D, vehiculele se pot apropia mai mult”, spune Baumann. Acest lucru, la rândul său, reduce distanțele de mers pe jos și crește productivitatea. Acest sistem de asistență de la STILL, care este unic pe piață până acum, poate fi adaptat și la stivuitoarele existente.

Noua versiune industrială pentru paleți
Începând de acum, este disponibilă și o nouă versiune de vehicul a selectorului orizontal OPX iGo neo de la STILL. Versiunea pentru paleți industriali permite transportul suporturilor de marfă cu o lățime de până la 1000 de milimetri în modul de asistență autonom. Înainte, acest lucru era posibil doar pentru o lățime a paletului de 800 de milimetri.

Această opțiune mărește și mai mult gama de aplicații pentru OPX iGo neo. Extinde perspectivele nu numai pentru paleții industriali, ci și pentru suporturile speciale de marfă cu o lățime de până la 1000 de milimetri. Sistemul integrat de protecție a persoanelor protejează corespunzător vehiculul mărit și lățimea încărcăturii. În plus, vehiculul inteligent își cunoaște propriile dimensiuni și operează în consecință. Nu este necesară o ajustare a distanțelor dorite, acest lucru fiind făcut chiar de neo. Noua versiune industrială pentru paleți de la STILL este disponibilă pentru toate modelele.

Extinderea sistemului în urma cererii globale
„Deoarece fiecare țară are cerințe diferite pentru utilizarea vehiculelor autonome, au fost aduse o serie de îmbunătățiri ale sistemului”, explică Volker Viereck. Datorită extinderii sistemului pentru adaptarea la cerințele legale ale diferitelor regiuni, OPX iGo neo poate fi acum oferit în toată EMEA (Europa, Orientul Mijlociu și Africa), precum și în alte regiuni, precum SUA, Australia sau Noua Zeelandă. Prin urmare, succesul selectorului orizontal STILL nu se limitează la Europa centrală - stivuitorul este acum solicitat în întreaga lume.